УРОК: Конвертиране на коли: Vice City > San Andreas!

Ако искате нещо ново, тук е мястото.

Модератор: GTA-BG Модератори

Потребителски аватар
ma6inata
BMW & American Muscle cars fanatic
Мнения: 2882
Регистриран: 01 апр 2005, 09:55
Местоположение: BMW World
Контакти:

УРОК: Конвертиране на коли: Vice City > San Andreas!

Мнение от ma6inata » 15 яну 2006, 17:58

След много седмици научкване и гадаене, конвертирах първата ми кола за :sa: :D

Нужни програми:

TXD Workshop 3.7 за San Andreas!
- Details
- Download... - 345 KB.
Аз съм с 3.4b и нямам никакви проблеми. Така, че който има тази версия, може и да не тегли тази горе. :)

3DsMAX-6
- 3DsMAX-6 with Plug-ins, GTA scripts & all the Shits! Download... - 52,967 KB
Това е програмата, инсталирана е. Има всички нужни скриптове, плъг-ини и т.н., които са необходими за конвертирването на колата.


Нека конверирането започне сега! :D



Конвертиране на *.TXD файла...
Отоворете файла на колата, която ще конвертирате.
Лично аз си правя бекъп в случай, че искам да си ползвам колата пак за Вайс Сити, не отново да преконвертирам текстурата за Вайс Сити в последния момент.

Това е най-лесната част от конвертирането, няма да срещнете никакви усложнения. 8)

1. Изберете от менюто горе:
Image > Compress All Images...

2. Долу в десния ъгъл, можете да изберете текстурата за коя от 3-те игри. Най-често е:

GTA VC
GTA VC fronted (нещо такова с "Ф" беше... :oops: ).
Сложете го на SAN ANDREAS.

Както е показано на снимката:
Изображение


Конвертиране на *.DFF файла...

1. Отворете 3DsMAX-6.
2. Горе натиснете MAXScript > Run script.
Изображение
3. Появява се прозорец и трябва да отворите скрипта, който се намира в
3dsmax6\scripts\GTA_tools\
и отворете файла, показан на снимката долу:
Изображение

4. В ляво се появява прозорче и кликнете "Import DFF" бутона.
Тук вече е време да изберете *.DFF файла на колата, която желаете да конвертирате.
За 1-во конвертиране препоръчвам бекъп на файла!
Също трябва да имате и късмет дали автора направил колата, след като я е завършил не е заключил файла, така че той да не може да се отваря било то със Zmodeler, нито пък с 3DsMAX.
Ако колата е заключена, ще ви излзе надпис:
Изображение
Ако не е зключен файла ще видите по средата на 4-те квадрата в програмата малка количка 8) . Скролвайте нагоре, за да я увеличите.
5. Натиснете "M".
Появява се прозорец с некви топки отгоре.
6. Отляво на надписа 01 - Default има бутон "Pick material from Object". Натиснете го.
Изображение

7. Сега трябва с това нещо (са не го знам как се казва а го възприемем като епроветка :oops: ) трябва да цъкнем на всяка една от джантите. Те са под имената:

wheel_lb
wheel_lf
wheel_rb
wheel_lf

8. Като цъкнете на една джанта ви се появава в прозореца с топките отгоре малки топчици. В случая са 3, може да са повече, може да са по-малко.
До всяка една малка топчица има бутон "GTA_Mtl (GTA Material)"
Кликайте на него и след това има два варианта. Или да промените "Spac / Ref Blend" стойността на 0,05 (намира се най-долу) или да натиснете бутона:
"SA Vehicle Default", който пак се намира долу.
Готови сте. За да се върнете при топчиците натиснете:
Изображение

Трябва да направите това с всяка една топчица на всяка една джанта на колата!!!
Уверете се, че сте го направили на всяка една джанта това. Много е важно.
Да сметнем, че сме приключили с джантите!
Затворете Material Editor-а.

9. Натиснете "H".
Появява се:
Изображение
Това е списъка с обектите / частите на колата, които играта трябва да зареди.

ВАЖНО!!!
В San Аndreas играта зарежда тези части на колата по друг начин. По същия начин де, ама разликата е, че обекти като примерно:

bump_front_hi_dam
вече се зареждат и трябва да са под името:
bump_front_dam

или с две дума това "hi" се маха.
10. Трябва да се преименуват всички части с "hi" в името.
Преименуването става така:

Цъкнете един път на обекта нуждаещ се от преименуване, натиснете "Select", след това сменете името оттук:
Изображение
Цъкайте пак "Н" и правете това с всички части и се уверете, че до една няма "hi" в името.

Да приемем, че това вече е направено.
Остава още малко. :D

11. В дясно имате колонка с бутони. Натинсте бутона "Modeling Helper Tools":
Изображение

12. Селектирайте цялата кола:
Изображение

13. От прозореца "Modeling Helper Tools" натиснете "Record Hierarchy":
Изображение

14. Натиснете бутона "Auto Link". Можете да затворите Helper Tool-а.

15. Кликнете бутона:
Изображение
Тук трябва да изберете *.COL файла на колата. За предпочитане е да има. Ако няма вземете този на друга подобна по форма кола. Няма да върши перфектна работа, но нищо.
16. След като сте го избрали селектирате отново цялата кола и избирате бутона "Export DFF".

:)

П.П. Това не е финалната версия на урока! Всичко, което съм описал работи перфектно, но има още някои малки неща, които трябва да разбера, защото никъде няма свестен урок. След като разбера всичко ще променя този пост!
Последна промяна от ma6inata на 03 апр 2006, 16:06, променено общо 2 пъти.
'73 BMW 2002 tii
-----------------------
Газ до ламарината - не гледам разхода, държим се за волана и гледам да не се утрепам!

Потребителски аватар
GTAfan
just a lunatic
Мнения: 1970
Регистриран: 08 сеп 2004, 08:10
Местоположение: Природата
Контакти:

Мнение от GTAfan » 15 яну 2006, 18:45

нечовек си,братче,нечовек... стиквам я ! 8)
Изображение

Потребителски аватар
sixkiller
Баш Мастера!
Мнения: 2385
Регистриран: 16 юни 2004, 22:14
Местоположение: Still in Liberty City
Контакти:

Мнение от sixkiller » 15 яну 2006, 20:28

Браво !
Upload-ни някаде някоя конвертната кола да видим :)
Изображение

Потребителски аватар
Gigabyte
Диагноза "Голфаджия с багажник"
Мнения: 2484
Регистриран: 15 сеп 2005, 20:50

Мнение от Gigabyte » 15 яну 2006, 20:43

Бравооо!!!:p

Потребителски аватар
tomboy
Old School Modder
Мнения: 661
Регистриран: 19 юли 2005, 20:50
Местоположение: Miami, FL
Контакти:

Мнение от tomboy » 15 яну 2006, 20:47

Браво!Брилянтно си го обяснил.Незнам това как го научи,но е много полезна информация,определено ще се възползвам като правя мод за :sa: .

riddick
Сериозен
Мнения: 1098
Регистриран: 13 юли 2005, 17:14
Местоположение: on the middle of nowhere
Контакти:

Мнение от riddick » 15 яну 2006, 21:14

браво машина,много дорбре си го направил.Скоро ще направя и аз един урок за едно друга полезна програма,самоче следкато завърша мода който правя с нея :P

Потребителски аватар
ЦЕСЕКАР
Начинаещ
Мнения: 258
Регистриран: 29 юли 2005, 20:47
Контакти:

Мнение от ЦЕСЕКАР » 15 яну 2006, 21:22

Браво :wink: добра работа
Тук-пере Там-пере Бате със трактора герена оре !!!

Потребителски аватар
ma6inata
BMW & American Muscle cars fanatic
Мнения: 2882
Регистриран: 01 апр 2005, 09:55
Местоположение: BMW World
Контакти:

Мнение от ma6inata » 15 яну 2006, 21:28

Няма проблеми, ще кача една, трябва обаче да се доискусуряват някои неща. Damage-a прави проблеми, но това е, защото колата нямаше *.COL файл (използвах някакъв от ML :D :oops: ), затова и написах, че е по-добре колата, която ще се конвертира да си идва със специален такъв.
:)
Ама все пак това е бета версия на урока. С рефлекшъните също ще има игра, ама трябва да налазя някой в gtaforums разбирач да обясни каква е играта. 8)

http://info.datacom.bg/mashinata/Some.S ... SUV.SA.rar

600-700 Kb e :)
'73 BMW 2002 tii
-----------------------
Газ до ламарината - не гледам разхода, държим се за волана и гледам да не се утрепам!

Потребителски аватар
Ubieca
Неконтролируем
Мнения: 2133
Регистриран: 12 яну 2006, 18:51

Мнение от Ubieca » 25 яну 2006, 08:46

А не може ли и обратно т.е. от :sa: за :VC: . Ше е много готино ако намериш нещо такова щото аз много искам да направя една кола дето само за :sa: я намирам:cry: . Благодаря предварително :wink:
Спаменето ми в последно време, се дължи на това че вероятно ще ме изгонят от "форума"! - ъъъ

Потребителски аватар
ma6inata
BMW & American Muscle cars fanatic
Мнения: 2882
Регистриран: 01 апр 2005, 09:55
Местоположение: BMW World
Контакти:

Мнение от ma6inata » 25 яну 2006, 12:04

Има начин, ама засега не ми е много ясно точно как става работата. Знам, че отново всички части да ги преименуваш и да имат "hi" в името, но има едно нещо с джантите, което ме обърква много. Като импортна :sa: колата има само една джанта, а другите не се виждат :roll: И са някакви невидими такива, иначе като си сложа това дето селектира, показалката пише името на джантите, но само една се показва, абе много е объркано.
Знам един човек, който може да го прави, но май е само един. Той е направил мод за :VC: с колите от :sa: , но не мога да разбера защо се прави да каже...
'73 BMW 2002 tii
-----------------------
Газ до ламарината - не гледам разхода, държим се за волана и гледам да не се утрепам!

Потребителски аватар
Ubieca
Неконтролируем
Мнения: 2133
Регистриран: 12 яну 2006, 18:51

Мнение от Ubieca » 26 яну 2006, 10:55

Еее ми що не го качи некъде да видим за кво стаа дума. Сигурно ше е мну яко :|
Спаменето ми в последно време, се дължи на това че вероятно ще ме изгонят от "форума"! - ъъъ

Потребителски аватар
ma6inata
BMW & American Muscle cars fanatic
Мнения: 2882
Регистриран: 01 апр 2005, 09:55
Местоположение: BMW World
Контакти:

Мнение от ma6inata » 26 яну 2006, 14:30

Ъъ... Убиец, кое искаш да кача?
'73 BMW 2002 tii
-----------------------
Газ до ламарината - не гледам разхода, държим се за волана и гледам да не се утрепам!

Потребителски аватар
Ubieca
Неконтролируем
Мнения: 2133
Регистриран: 12 яну 2006, 18:51

Мнение от Ubieca » 26 яну 2006, 15:32

Тоя мод с колите от :sa: за :VC: да видим кво става и как изглежда. Добре или зле :?
Спаменето ми в последно време, се дължи на това че вероятно ще ме изгонят от "форума"! - ъъъ

Потребителски аватар
BgRaCer
Напреднал
Мнения: 347
Регистриран: 11 авг 2005, 05:59
Местоположение: Sofia
Контакти:

Мнение от BgRaCer » 19 мар 2006, 14:52

еми примерно аз вече съм сменил всички коли и мога ли да взема некоя подменена за col file :oops:
check my blog -> click on picture
Изображение

Потребителски аватар
ma6inata
BMW & American Muscle cars fanatic
Мнения: 2882
Регистриран: 01 апр 2005, 09:55
Местоположение: BMW World
Контакти:

Мнение от ma6inata » 19 мар 2006, 15:07

Ако си приличат можеш и я експортни като 1името на колата.дфф, трябва да е различно от името на колата, която ползваш за дфф/кол.
'73 BMW 2002 tii
-----------------------
Газ до ламарината - не гледам разхода, държим се за волана и гледам да не се утрепам!

Отговори

Върни се в “GТА SА: Модификации”