Преди всичко, малка предистория
SilentPatch е неофициален пач, който би трябвало да няма нужда от интродукция за феновете на GTA трилогияа. Разработен е от SIlent (модер и програмист от Полша) и първата версия се появява през (вече далечната) 2013г - миналата година имаше юбилей. Този неофициален пач спасява геймърите на PC платформата от редица проблеми, поради които играта не можеше да се играе нормално (понякога и изобщо да се стартира) на съвременните операционни системи и хардуер. Освен това предоставя и множество бъг фиксове, които нашите прЕАтели от Rockstar не си мръднаха пръста да направят. Не отне много време този мод да стане "стандарт" и геймърите приеха, че това е минимума, който е необходим да имат (заедно с Widescreen фикса), за да играят играта, дори и да нямат намерение да слагат модове.
През годините пачът получаваше периодични ъпдейти, добавяйки фиксове на все повече и повече бъгове, някои от които дори не знаехме, че съществуват! Един интересен пример е бъг с позиционирането на короната (осветителният ефект) на сигналните буркани на специалните превозни средства - никога не са били позиционирани върху бурканите, а извън тях. Пачът набира толкова голяма популярност, че авторът започва да прави подобни пачове под същото име за много други игри - както заглавия на Rockstar (Bully, Max Payne), така и други популярни стари игри като Need For Speed и Crazy Taxi.
New Chapter
Развитието на пачовете за GTA игрите стигна до застой през 2019г и годините след това бяха без нови ъпдейти. През цялото време си мислих, че просто авторът на пача е "превъртял играта" и вече няма нищо серионо, което има нужда от фиксване. Оказа се че греша - преди около седмица той се появи отново и то с огромна блог публикацията по случай новата версия, която е редно да прочетете https://cookieplmonster.github.io/2024/ ... en-source/
Накратко казано - нови фиксове има, някои от които са били плод на много дълго проучване и дебъгване. Дори според думите на автора това а най-големият ъпдейт, който пача е получавал някога. И ако си мислих че нещата не могат да станат по-добри - той отваря кода на пача (на английски казано, прави го open source), което отваря възможностите за поддръжка и развитие не само от него, но и от ентусиасти от целия свят. Отделете време да прочетете публикацията в блога и новите фиксове, които са включени. Някои от тях са общи (важат за трите игри), а други са специфични за , и . След това не забравяйте да изтеглите последната весия на пача и да си обновие игрите!
Ето и обобщен списък с всички фиксове за GTA : https://cookieplmonster.github.io/mods/gta-iii/
SilentPatch - по-добър от всякога и с отворен код!
Модератор: GTA-BG Модератори
- LibertyCityStories
- Умопобъркан
- Мнения: 3368
- Регистриран: 03 сеп 2007, 08:20
- Местоположение: Shumen, Bulgaria
- Контакти:
Re: SilentPatch - по-добър от всякога и с отворен код!
Аз лично го ползвам за да карам истински автовлак, това което винаги съм мечтал да правя в играта откакто видях artict3 ремаркето за пръв път, а и не само това ме провокира тъкмо по него време се зарибявах по камионите, и все пак Сан Андреас за пръв път ни даде шанс изобщо да закачаме ремарке към друго превозно средство. Дори с едно ремарке беше страхотно, но Silent Patch наистина ни отвори толкова много възможности. Наскоро бях писал в темата му в GTAForums, случайно забелязах че от едната страна на влаковете, и на вагоните и на локомотивите,колелата са обърнати, предложих да направи фикс за това но ми отговори нещо от сорта че проблема е model related, нещо такова. Иначе да, пача е полезен. И както винаги страхотна тема от моя приятел и съ-ентусиаст на тема GTA 3, Claude
Re: SilentPatch - по-добър от всякога и с отворен код!
Да, проблеми с моделите или векторите за осветеление никой няма да тръгне да оправя в такива пачове, защото не е редно. Примерно такава е ситуацията и със SkyGFX (модът, който докарва графичните ефекти от PS2 и XBOX за игрите от трилогията). Там автора изрично беше казал за San Andreas да се използват моделите и текстурите на превозните средства от PS2 версията, защото тези от PC версията са бъгави и ефектите не работят правилно. За щастие беше предоставил линк за изтегляне. Така че бих те посъветвал и теб да използваш тях, разархивирай ги и ги метни в една папка с modloader и работата ще заспиLibertyCityStories написа: ↑02 ное 2024, 11:05Наскоро бях писал в темата му в GTAForums, случайно забелязах че от едната страна на влаковете, и на вагоните и на локомотивите,колелата са обърнати, предложих да направи фикс за това но ми отговори нещо от сорта че проблема е model related, нещо такова. Иначе да, пача е полезен. И както винаги страхотна тема от моя приятел и съ-ентусиаст на тема GTA 3, Claude