vechicles.ide

Бъдещи модове и промени по GTA IV

Модератор: GTA-BG Модератори

Потребителски аватар
ogre
Мнения: 21
Регистриран: 12 фев 2010, 23:32

vechicles.ide

Мнение от ogre » 04 юли 2010, 19:12

Иска ми се да разнищим този файл. Понеже никъде не успях да открия подробно описание, пък и не съм много добре с чуждите езици, надявам се тук с общи усилия да разшифроваме всичко. Пиша това което съм разбрал най-вече от лични наблюдения, така че може някъде да допускам грешки, но те ще бъдат фикснати когато това се установи. Моля който каквото знае да го сподели.

И така... разполагаме с 14 графи и много въпросителни. За сега пропускам момента с моторите, хеликоптерите и лодките:

1.Model name, - име на модела

2.Txd name, - име на файла/текстурите на модела

3.Type - вид транспортно средство (пет вида = car, bike, heli, boat, train)

4.HandlingId - Идентификация на управлението. Посочва кое управление от "handling.dat" файла се използва.

5.Game name, - ? Име в играта. Не знам защо са го кръстили така. По мое наблюдение това си е идентификатор на звуците.

6.Anims - Основна анимация
VEH@STD, - седан / 4 врати
VEH@VAN, - ван
VEH@LOW, - купе / 2 врати
VEH@TRUCK, - камион
VEH@BUS, - бус

7.Anims2 - Допълнителна анимация
NULL,
VEH@LOW_CONV, - това трябва да е CONVertible, т.е. кабрио
VEH@LOW_HI_HI, - ?
VEH@LOW_HI2_HI2, - ?
VEH@LOW_HI3_HI3, - ?
VEH@LOW_HI4_HI4, - ?
VEH@LOW_INFERNUS, - ?
VEH@LOW_LE1_RI1, - ?
VEH@LOW_LE2_RI2, - ?
VEH@LOW_LU1_RI1, - ?
VEH@LOW_XX_LO1, - ?
VEH@STD_DF8, - ?
VEH@STD_FO1, - ?
VEH@STD_LE1_RI1, - ?
VEH@STD_LO1_LO1, - ?
VEH@STD_LO2_LO2, - ?
VEH@STD_LO3_LO3, - ?
VEH@STD_RI1, - ?
VEH@STD_RI2, - ?
VEH@STD_RI3, - ?
VEH@STD_XX_RI1, - ?
VEH@STD_XX_RI2, - ?
това са само за превозни средства тип car,

8.Frq - честота на появяване (колкото по-голяма стойност има, толко по често се появява)

9.MaxNum - това трябва да е някакво ограничение, допустим максимум,
Има връзка м/у двете графи която не мога да схвана.
При повечето возила стойностите са Frq=100, MaxNum=999, обаче:
ROMERO (катафалката) = 10, 1,
ROMAN (колата на брат'чеда) = 1, 0,
SUPERGT = 50, 5,
:roll:

10.Wheel Radius - Радиус на колелата (нямам идея какво е влиянието, тествах с 0,100/ 0,1000/ 0,3000 и разлика не открих :shock: )
-Front
-Rear

11.DefDirtLevel - ниво на "мизерия"/ мърсотия
# DefDirtLevel:
# describes default level of dirt on newly created cars:
# 0.0 -> dirt range is <0.0; 1.0> (full range - default)
# 0.5 -> dirt range is <0.5; 1.0>
# 0.75 -> dirt range is <0.75;1.0>
# etc.
12.Swankness - ?
варира от 1 до 5 при колите, единствената 0 е на tuga (голямата лодка)

13.lodMult - ?
варира от 1,0 до 2,0

14.flags - ?
# flags:
# 0x01 gets streamed out after 1 car is generated (for dumpsters, MrWoopy etc)
# 0x02 Don't use. Used by code internally.
Това не го разбирам :shock: .
Флаговете са от две части. Первата част е въпросните цифри от 0 до 2. Втората част е много интересна:
avoidturns - ако колата е голяма (като бус) няма да взима рязко завойте
bangerexhaustfx - това е "кашлящия" пушек излизащ от "трошките" (emperor2, sabre2, vigero2)
big - колата е голяма
delivery - кола за доставки
ext_all - ?
ext_conv - мисля че това указва че даден автомобил е кабрио и може да се влезе в него без да се отварят вратите (с подскок).
ext_gang - това би трябвало да указва че колата е бандитска :lol:
ext_rare - това би трябвало да указва че колата е рядкост
ext_requi - ?
ext_script - ?
ext_strong - ?
ext_sunroof - ?
ext_taxi - маркира колата като такси (така хората в играта се ориентират кака кола да вземат ако им трябва превоз/такси)
isvan - свързано със задните врати на бусовете (vehicle has van style rear doors)
livery - когато има няколко текстури, това указва да се сменят (пример са камионите и бусовете, имат няколко вариянта на постери по каросериите)
noboot - това означава че превозното средство няма да го видите като спряло в дясно на пътя с отворен багажник (или преден капак) и някакъв човочец се взира в него
onlyduringofficehours - движи се само през "работно време"
smallworker - ?
sports - спортна
truckenginefx - ?
truckexhaustfx - повече дим при смяна на скоростите (предавките)
truckfirefx - ?

Това което лично мен силно ме интересува са флаговете и как стои въпроса с екстрите на колите. Как и къде се оказва кои екстри да са включени?

Примери за съчетания:
Кабрио и влизане с подскок:
Анимациите трябва да са VEH@LOW,VEH@LOW_CONV а флага ext_conv. Ако анимациите са други може да се получи ситуация в която влизаме с подскок при затворен гюрук.
Последна промяна от ogre на 19 юли 2010, 02:04, променено общо 3 пъти.
ASRock P55 Xtreme4/ i5 760+Prolimatech Megahalems Rev.B/ 4GB Corsair 1600c9/ MSi GTX285 SP OC/ M-Audio Audiophile 192/ 1T Black+3x640 Blue/ CFT-1000G-DF/ Zalman MFC2/ Asus VH242H/ HAF 932
Аsus P5Q Pro/ Q6600 G0+Xigmatek DarkKnight/ 8GB G.Skill/ 9600GT 1G/ M-Audio Revolution 5.1/ 640 Blue+1TB Hitachi/ CM SilentPro M500/ HAF 922

Потребителски аватар
Ico_BG
Умопобъркан
Мнения: 4216
Регистриран: 01 сеп 2009, 11:42

Re: vechicles.ide

Мнение от Ico_BG » 04 юли 2010, 20:06

Браво, поздравления :rock: :D

Потребителски аватар
M_Power
L.Vance
Мнения: 1135
Регистриран: 02 апр 2009, 14:26
Местоположение: Добрич

Re: vechicles.ide

Мнение от M_Power » 04 юли 2010, 21:22

Браво добър урок,свестен новобранец си,е такива като тебе ме радват не като долопосочения в подписа ми. 8)
btw:Урока ще ми е полезен в конвертирането за :IV:
Последна промяна от M_Power на 04 юли 2010, 21:23, променено общо 1 път.
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
nrjboyan
Умопобъркан
Мнения: 3547
Регистриран: 19 авг 2009, 14:54
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: vechicles.ide

Мнение от nrjboyan » 04 юли 2010, 21:22

L.Vance написа:Браво добър урок,свестен новобранец си,е такива като тебе ме радват не като долопосочения в подписа ми. 8)
DRIFTING IS NOT A CRIME!
ИзображениеИзображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
bobi_tes
Неконтролируем
Мнения: 2197
Регистриран: 24 мар 2009, 19:25
Местоположение: Слънчевата система, земята

Re: vechicles.ide

Мнение от bobi_tes » 04 юли 2010, 21:24

А ве май аз и ванката ви накарахме почти всички от форума да напишете тва.ДОри не знаех че ше се навият толкоз хора :shock: :mhihi: .Иначе урока е добър дори и аз не знаех единия от редовете :roll:
Step into the light and then you'll know
You were stopped and dropped by the Walls of Jericho

Потребителски аватар
ogre
Мнения: 21
Регистриран: 12 фев 2010, 23:32

Re: vechicles.ide

Мнение от ogre » 08 юли 2010, 11:51

допълних livery, ext_gang и ext_rare
ASRock P55 Xtreme4/ i5 760+Prolimatech Megahalems Rev.B/ 4GB Corsair 1600c9/ MSi GTX285 SP OC/ M-Audio Audiophile 192/ 1T Black+3x640 Blue/ CFT-1000G-DF/ Zalman MFC2/ Asus VH242H/ HAF 932
Аsus P5Q Pro/ Q6600 G0+Xigmatek DarkKnight/ 8GB G.Skill/ 9600GT 1G/ M-Audio Revolution 5.1/ 640 Blue+1TB Hitachi/ CM SilentPro M500/ HAF 922

Потребителски аватар
stallion
Nissan Skyline Fan
Мнения: 4641
Регистриран: 24 авг 2008, 16:03
Местоположение: Русе

Re: vechicles.ide

Мнение от stallion » 08 юли 2010, 12:42

Евала, супер уроче ;)
Изображение

Отговори

Върни се в “GTA IV: Модификации”