handling.dat

Бъдещи модове и промени по GTA IV

Модератор: GTA-BG Модератори

Потребителски аватар
ogre
Мнения: 21
Регистриран: 12 фев 2010, 23:32

handling.dat

Мнение от ogre » 14 юли 2010, 02:41

Поредния кофти файл за разгадаване:

(A) name / vehicle identifier [макс 14 символа] - име на превозното средство
(B) mass / fMass - маса/тегло (колкото е по-тежко, толко по-бавно ускорява)
(C) drag / fDragMult - "съпротивление"/аеродинамика (колкото по малка е цифрата, толко по-бързо ускорява)
(D) boy / nPercentSubmerged [10 to 120] - нещо като процент видимост на превозно средство като влезе във вода
(по подразбиране при повечето коли е 85, ако го направим 50 колата при влизане във вода ще се вижда до половината и ще потъне малко по-бавно)

Център на тежест. Много важен момент, не се ли настрой правилно, в повечето случай колата се преобръща при завой. Разпределя се спрямо:
(E) CentreOfMass.x [-10.0 > x > 10.0] - ширина
(F) CentreOfMass.y [-10.0 > x > 10.0] - дължина
(G) CentreOfMass.z [-10.0 > x > 10.0] - височина
като в повечето случай решението е -G
Изображение

TRANSMISSION
(Tt) m_nDriveBias (Tt = Transmission Type/Traction) - задвижване (1.0 = предно / 0.0 = задно / 0,5 = пълно)
(Tg) m_nDriveGears (Tg = Transmission Gears) - брой скорости/предавки
(Tf) m_fDriveForce (Tf = Transmission Force) - мощност (колкото по-голяма цифра (0,хх), толко по-бързо ускорява)
(Ti) m_fDriveInertia (Ti = Transmission Inertia) - инерция
(Tv) m_fV (Tv = Transmission Velocity) - максимална скорост
(Tb) m_fBrakeForce (Tb = Tire Brake) - спирачна сила
(Tbb) m_fBrakeBias (Tbb = Tire Brake Bias или Balance) - баланс предни-задни спирачки (по не потвърдени данни: по-висока цифра > повече отпред, по ниска цифра > повече отзад)
(Thb) (Thb = Tire HandBrake) - ръчна спирачка
(Ts) m_fSteeringLock - максимален ъгъл на въртене на волана (измерва се в градуси)
-колкото е по-голям обаче (45.0), толко по рязко завива колата и става малко нереално

WHEEL TRACTION
(Wc+) m_fTractionCurveMax (formerly fTractionMult) - :shock: това трябва да е нещо като максимална тяга в завой :roll:
като намаляме (0.5)- завива по бавно (прави по голяма окръжност), при високи скорости никак не е оферта :lol:
като увеличаваме (1.5)- завива по бързо (с по малка окръжност)

(Wc-) m_fTractionCurveMin (formerly fTractionLoss) - :shock:
при ниски стойности (0.5), колата поднася при завиване
<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/s5kgRwoSp-w&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/s5kgRwoSp-w&hl=en_US&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/youtube]

(Wc-) m_fTractionCurveLateral (shape of lateral traction curve (peak traction position in degrees) - незнам за какво е но като намалям колата е по-стабилна при завиване, като увеличавам започва да поднася

(Ws+) m_fTractionSpringDeltaMax (max dist for traction spring) - :?: :shock: :?:
(Wh / Wbias) m_fTractionBias -
поредното нещо което при намаляне (0.18) прави колата неспособна да завива, обаче пък задният ход е много бърз :lol:
<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-QV8cwRy88g&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-QV8cwRy88g&hl=en_US&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/youtube]

SUSPENSION
(Sf) m_fSuspensionForce - сила на окачване (колкото по голяма цифра, толко по твърдо окачване)
(1 / (Force * NumWheels) = Lower limit for zero force at full extension
(1 / (сила * количество колела) = ?
(Scd) m_fSuspensionCompDamp - сила и честота на вибрации (т.е. друсане :D )
(Srd) m_fSuspensionReboundDamp - сила и честота на вибрации при висока скорост (по висока стойност за по добро управление)
(Su) m_fSuspensionUpperLimit - понеже не ми хрумва как да го обясня, ще опитам с думи прости: това оказва колко да влиза окачването (гумите) в купето при определени ситуации (натоварвания)
Нагледен пример при приземяване след скок с висока скорост:
Изображение Su = 0,25 (гумите направо минават през купето :lol: )
Изображение Su = 0,05

(Sl) m_fSuspensionLowerLimit - това оказва колко да излиза окачването (гумите) от купето при определени ситуации (натоварвания)
Нагледен пример при скок с висока скорост:
Изображение Sl = -0,25
Изображение Sl = -0,05

(Sr) m_fSuspensionRaise - височина
тук се пипа много внимателно, иначе:
Изображение Изображение Sr= 1.0

Изображение Изображение Sr= -1.0

(Sb) m_fSuspensionBias - наклон (при малка цифра се накланя напред, т.е задницата се вдига, при голяма - назад, т.е предницата се вдига)

DAMAGE
(Dc) m_fCollisionDamageMult (Dc = Damage Collision) - ниво на повреди, получени при сблъсък
колкото по-висока стойност, толко по-голяма е повредата при сблъсък

(Dw) m_fWeaponDamageMult (Dw = Damage Weapons) - ниво на повреди, получени от оръжие
колкото по-висока стойност, толко повече повреди получава от стрелба

(Dd) m_fDeformationDamageMult (Dd = Damage Deformation) - деформация на купето
колкото по-висока стойност, толко по смачкана/деформирана е колата при сблъсък

(De) m_fEngineDamageMult (De = Damage Engine) - повреди по двигателя
колкото по-висока стойност, толко по-бързо двигателя започва да пуши и спира да работи (или пък се запалва и гърми)

В момента съм до тук, от тук надолу все още не съм правил никакви тестове. Когато имам някакви резултати ще ги постна, ако някой знае нещо повече, нека го сподели. Ще се радвам и ако някой помогне да перефразираме WHEEL TRACTION момента, щото с тея разкази в картинки не ми звучи добре :lol:

MISC
(Ms) m_fSeatOffsetDist
(Mv) m_nMonetaryValue
(Mmf) mFlags (model flags - see below)
(Mhf) hFlags (handling flags - see below)
(Ma) m_nAnimGroup (anim group type - see below below)
Изображение
Последна промяна от ogre на 18 юли 2010, 16:00, променено общо 3 пъти.
ASRock P55 Xtreme4/ i5 760+Prolimatech Megahalems Rev.B/ 4GB Corsair 1600c9/ MSi GTX285 SP OC/ M-Audio Audiophile 192/ 1T Black+3x640 Blue/ CFT-1000G-DF/ Zalman MFC2/ Asus VH242H/ HAF 932
Аsus P5Q Pro/ Q6600 G0+Xigmatek DarkKnight/ 8GB G.Skill/ 9600GT 1G/ M-Audio Revolution 5.1/ 640 Blue+1TB Hitachi/ CM SilentPro M500/ HAF 922

Потребителски аватар
banker4eto
Вманиачен
Мнения: 772
Регистриран: 22 сеп 2009, 16:42
Местоположение: somewhere

Re: handling.dat

Мнение от banker4eto » 14 юли 2010, 13:11

браво доста добре обяснено така ще мога да си правя собствени хендинги
Изображение
FUCK YEA

Потребителски аватар
ghost
Новодошъл
Мнения: 146
Регистриран: 27 мар 2010, 21:06
Местоположение: SA

Re: handling.dat

Мнение от ghost » 14 юли 2010, 14:38

Супер си човече
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
nrjboyan
Умопобъркан
Мнения: 3547
Регистриран: 19 авг 2009, 14:54
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: handling.dat

Мнение от nrjboyan » 14 юли 2010, 14:40

Както предния ти урок, така и този е полезен. Браво ! :wink:
DRIFTING IS NOT A CRIME!
ИзображениеИзображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
M_Power
L.Vance
Мнения: 1135
Регистриран: 02 апр 2009, 14:26
Местоположение: Добрич

Re: handling.dat

Мнение от M_Power » 14 юли 2010, 16:18

Отново доста добре обяснен урок от теб 8)
Искам да те питам къде да барна че да си направя предния капак да се отваря напред като на Лада? Питам защото не видях да си обяснил нито тук нито в vehicles.ide .
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
ogre
Мнения: 21
Регистриран: 12 фев 2010, 23:32

Re: handling.dat

Мнение от ogre » 14 юли 2010, 20:15

Мисля че това зависи от текстурата на автомобила :roll: не съм сигурен де.
Знам че в vehOff.csv има някакви допълнителни настройки, но не знам какви (освен че там се бара ъгъла на камерата).
Другия вариянт може би е с EPM (Extra Parts Moving Mod), но нямам идея как стоят нещата, никога не съм го пробвал, забелязал че има модели на коли на които си пише EPM но не знам дали мода става и за други коли (на които не пише EPM). По горе на снимки има точно такава (McLaren MP4-12C [EPM])
ASRock P55 Xtreme4/ i5 760+Prolimatech Megahalems Rev.B/ 4GB Corsair 1600c9/ MSi GTX285 SP OC/ M-Audio Audiophile 192/ 1T Black+3x640 Blue/ CFT-1000G-DF/ Zalman MFC2/ Asus VH242H/ HAF 932
Аsus P5Q Pro/ Q6600 G0+Xigmatek DarkKnight/ 8GB G.Skill/ 9600GT 1G/ M-Audio Revolution 5.1/ 640 Blue+1TB Hitachi/ CM SilentPro M500/ HAF 922

Отговори

Върни се в “GTA IV: Модификации”